Tonick Tonick
453
BLOG

Parę szkolnych wzorów dla zdolnych uczniów.

Tonick Tonick Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Wiele już napisano o wzorach w lotnictwie. To może jeszcze nieco wzorów na poziomie gimnazjum (bo rzut ukośny jest w liceum )
Pytanie.
Ponieważ siła nośna działa zwykle prawie prostopadle do skrzydła - ze zwrotem w niebo, przyjmując że tak własnie jest w naszym zadaniu odpowiedz w jakim kierunku siła ta będzie działać, gdy samolot obróci się o 90 stopni, i dlaczego w kierunku pionowym, będzie równa  0 (czyli samolot będzie wtedy spadałó bezwładnie z przyspieszeniem 1g) czy siły działające na samolot podczas jednostajnego obrotu od 30 stopni do 140 stopni zniosą się w kierunku pionowym i jak będą działać w kirunku prostopadłym do ruchu, oraz  jaką część czasu samolot będzie się obracał jednostajnie od 0 do 30 stopni, jeśli jego jednostajny obrót od 0 do 140 stopni trwał byłby 4,7 sekundy.
Jeśli samolot spada jednostajnie 4 s to o jaką wysokość spadnie? Dlaczego będzie to wysokość 80m zaniedbując opory powietrza i przyjmując przyspieszenie ziemskie 10m/(s*s).
* Pytanie dla zdolnych.
jakiej prędkości początkowej wznoszenia musiałby nabrać samolot w ciągu 1 sekundy, aby wznieść się na wysokość 80 m zakładając początkową jego wysokość 10m. Zmniejszenie siły nośnej wynikłe z urwania części skrzydła, oraz obrotu średnio o 15 stopni (od 0 do 30 - przyp autora). Czy to prawda że na samolot musiało by działać przyspieszenie skierowane do góry większe od 10 g (100m/(s*s)

Na koniec.
Dla zdolnych uczniów liceum.
Policzyć zadanie z dokładnie tymi samymi danymi (czas obrotu 4,7s , obrót o 140 stopni, wysokość początkowa 10m, prędkość początkowa wznoszenia kilka (10) m/s.
Policzyć najmniejszą możliwą wysokość przy której samolot mógłby wykonać przy tych założeniach obrót wskazany w zadaniu, zakładając że przyrost kąta odbywa się z jednostajnym przyspieszeniem. Czy prawdą jest że w ciągu ostatnich 2 s samolot spadnie ponad 30m, a w ciągu 2 pierwszych sekund zdoła wznieść się (dopisek autora z obciętą końcówką skrzydła zmniejszającą siłę nośną o 10 do 15% całej siły nośnej samolotu i 20 do 30 procent uszkodzonego skrzydła, oraz zmniejszeniem siły nośnej o kilka procent siły nośnej całego samolotu i kilkanaście procent siły nośnej uszkodzonego skrzydła) o kilkadziesiąt metrów, lecąc na wyskości mniejszej niż 4 m (od kół do ziemi) z czego można wnioskować że max z prędkością wznoszenia rzędu 6m/s, jeśli przed 0,5s znacznie zwiększył ciągi silników.
I dla studentów wydziałów lotniczych.
Jeśli samolot uległ w jakimś momencie awarii, a w ciągu ostatnich kilku s znacznie zwiększył swój ciąg, to co wydaje się być najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii?
Dlaczego nie wymieniłeś
a) mgły
b brzozy
c pijanego generała obecnego w kabinie.
d słabego wyszkolenia pilotów.
Jeśli (przy takich rektorach jak ci wydający opinie o polskich naukowcach związanych z komisją Macierewicza,) chcesz skończyć studia?

Pytanie 2
Co normalnego Pilota, mającego rodzinę, dobrą robotę, i plany na przyszłość może z największym prawdopodobieństwem doprowadzić do zdeżenia z ziemią.

A niewłaściwe pomiary odległości od ziemi
B fałszywe komendy wieży,
C Brak właściwej karty podejścia, oraz danych na temat lotniska,
D Błędnie działające urządzenia namiarowe,
E chęć aby sobie poszaleć trąc brzuchem samolotu o lasek pod nim.

Pytanie 3 Co przy podobnych pytaniach jak w punkcie 3 z największym prawdopodobieństwem mogło by doprowadzić do katastrofy samolot pilotowany przez ciebie.

Proszę autorów komentaży o odpowiedź na 3 pytanie.

Tonick
O mnie Tonick

Kliknij Quo vadis Ziemio? Jak studiować W hołdzie Powstaniu - Notka ukryta przez redakcję salon24 pływam jedynie pod prąd

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie